آخرين مطلبم در « فرصت نوشتن»

۱۳۸۹ آذر ۱۲, جمعه

تلگراف جمعه/ مخالفت با اعدام و انتقام جويي تمام نشده!


بعد از تلاشهاي فوق العاده ي همه ي كساني كه سال قبل در شب قصاص بهنود شجاعي و دهها نفر ديگر و همين پريروز براي جلوگيري از قصاص شهلا جاهد  به ثمر ننشست و نتوانست فرشته بخشايش را بر ديو انتقام جويي غالب و پيروز كنند، موجب همفكري همه دوستاني شد كه در فيس بوك حضور داشتند و از انتقام و اعدام بيزارند. نتيجه آن همدلي راه اندازي اين گروه در فيس بوك بود.
صبح امروز جمعه 12 آذر 89، دو روز بعد از بي نتيجه ماندن تلاشها براي بخشودگي «شهلاجاهد» اين گروه براي مخالفت با انتقام و اعدام راه اندازي شده است. ما مخالفت با انتقام و اعدام را به «هدفي مقدس» تبديل خواهيم كرد! ما سربازان بخشايش خواهيم بود و براي محو اعدام به عنوان مجازات و براي تبديل «قصاص» به «بخشش» تلاش مي كنيم.
گروهي كه تلاش دارد با اعدام و حذف مخالفت كند و ديو پليد انتقام جويي را از قلب زخم ديده كساني كه عزيزانشان قرباني حوادث تلخ شده اند، فراري دهد و بر دل آنان، نوري از الهه بخشايش و عفو بتاباند. جامعه ما به اندازه اي تحت ستم كوردلان هست كه ديگر شايسته نيست خودمان هم كمر به نابودي همديگر ببنديم و به بهانه قصاص، از بخشش چشم بپوشيم.
اين گروه با اعدامهاي حكومتي، اعدام افراد عقيدتي و سياسي  به طريق اولي مخالفت خواهد كرد. اما بنا داريم ابتدا آن فرشته ي گريزپاي بخشندگي را در ميان خودمان، ايرانياني كه سالهاست تحت ستم بوده و هستيم، همنشين كنيم. در اين مسير، دست دوستي و اتحاد يكديگر را بفشاريم و با هر گرايشي كه داريم، به هدف مقدسي بينديشيم كه بر نمايه اين صفحه نقش بسته است.تلاش ما «بخشش» به جاي «قصاص» است و مخالفت با اعدام به عنوان يك اقدام حذفي كه هرگز باعث تنبيه معدومان عادي نشده و نخواهد شد. هرنوع خشونت ورزي و توهين، مغاير با اهداف اين گروه است.
حالا انتخاب كن مي خواهي سرباز عفريت انتقام باشي يا از حواريون الهه بخشندگي؟ و آگاهانه انتخاب كن!
با مراجعه به اين لينك به گروه «ايما» گروه ايرانيان مخالف اعدام و انتقام بپيونديد و بر روي دكمه «پسنديدم» يا LIKE  در بالاي صفحه كليك كنيد.

۲ نظر:

  1. بابک جان کجایی عزیز
    نه خاطراتی نه تلگرافی
    نگرانت شدیم

    پاسخحذف
  2. من اینجا از نوازش نیز چون آزار ترسانم



    کسی اینجاست؟

    الا من با شمایم

    آی... می پرسم کسی اینجاست؟

    کسی اینجا پیام آورد؟

    نگاهی؟ یا که لبخندی؟

    فشار گرم دست دوست مانندی؟؟

    ...

    و می بیند صدایی نیست

    او را آشنایی نیست

    حتی از نگاه مرده ای هم رد پایی نیست



    اخوان ثالث

    پاسخحذف